środa, 23 marca 2011

Sintel the Game

Piękny, fantastyczny, wzruszający, emocjonujący - to tylko kilka z określeń jakimi mógłbym scharakteryzować ostatni film ze stajni Blendera, czyli Sintel. Pomimo tego, że produkcja nie powstała w żadnej dużej wytwórni filmów animowanych do dziś ogląda się go chętnie nawet któryś raz z rzędu.



Niedługo po premierze w grupie podobnych zapaleńców, którzy pracowali nad filmem, zrodził się pomysł stworzenia gry na motywach Sintela. Gry, która będzie równie epicka jak sam film. Jej akcja dzieje się w okolicach miasta Garway, które było także jednym z miejsc akcji filmu. Sintel po odparciu ataku bandytów będzie przemierzać okolice miasta i wypełniać powierzone jej zadania. Będziemy mieć do czynienia więc z rasowym RPG, choć jak twierdzą twórcy, będzie to raczej pozycja krótka z góra dwugodzinną akcją. Gra ma być więc raczej wizytówką możliwości Blendera tak jak wcześniej była nią gra Yo Frankie! po premierze Big Buck Bunny.


Na zaprezentowanym filmie widać wczesną wersję demo. Nie radzę się sugerować jej jakością, bo już teraz deweloperzy chwalą się poprawionymi cieniami (GLSL) i zastosowanym już w Yo Frankie! Library Linking, która pozwala na manipulację grupami obiektów.


W tej chwili gra jest na wczesnym etapie produkcji. Twórcy stworzyli jej wersję demo, która zajęła drugie miejsce na konkursie twórców Blendera w tym roku. Deweloperzy starają się teraz pozyskać twórców dźwięku i muzyki do gry, oraz twórców modeli postaci. Wkrótce też ma zostać wydane oficjalne demo dla wszystkich, którzy będą chcieli przetestować tę produkcję.Premiera zapowiadana jest na lato tego reku ale to dość optymistyczny termin.


Nie znalazłem informacji na jakiej licencji będzie wydawana gra, choć już to, że wcześniej twórcy chcieli skorzystać z utworów wydawanych na niekomercyjnej licencji w grze sugeruje, że sama gra będzie też wydana na wolnej licencji. Warto też zwrócić uwagę, że oprócz Blendera do produkcji gry wykorzystywane są także GIMP i Python.

Pozostaje więc czekać na rozwój sytuacji, którą zresztą warto śledzić na oficjalnym blogu tego projektu:

http://sintelgame.org/
http://blenderartists.org/forum/

Twórcy będą tez wdzięczni za wsparcie projektu dotacjami.